Klas 5B

5B - Steven

5B – meester Steven
Als de kinderen vertellen over het vijfde leerjaar is het eerste wat ze ongetwijfeld zeggen: BOSKLAS!
De jaarlijkse openluchtklas naar Daverdisse. Een week van ervaringsgericht en spelend leren, van ontspanning en elkaar op een andere manier leren kennen. Een onvergetelijke week in de prachtige herfstkleuren die de Ardennen dan prijsgeeft.
Naast de bosklas trekken we er nog verschillende keren op uit: een uitstap naar de volkssterrenwacht, IVAGO, de Bourgoyen, … In functie van de lessen in de klas, kan dit allemaal op het programma komen.
In het vijfde leerjaar komt veel (nieuws) aan bod, maar vooral Frans is iets waar de leerlingen naar uitkijken. Naast de taalinitiatie in de andere leerjaren, beginnen we nu met de echte lessen Frans. Daarin staat mondelinge interactie voorop. Het ontwikkelen van spreekdurf is het belangrijkste doel.
Kortom, het vijfde leerjaar is een uitdagend jaar voor elke leerling!

juf Els Delvo