Klas 1KC

foto juf Sofie

Ik ben juf Sofie, juf van de eerste kleuterklas C.
Ik ben ook mama van twee kinderen: Lova en Matteo, die ook op deze school zitten.
Na mijn studie fotografie miste ik het contact met kinderen. Ik ben lang actief geweest in de chiro in Zwijnaarde en daar vond ik het erg leuk om de jongste kinderen te entertainen. Ook was ik een actieve babysitter en mijn mama was onthaalmoeder, waardoor ik heel veel in contact kwam met kinderen. Na een jaar werken als fotografe ben ik dan alsnog begonnen aan mijn studie kleuterleidster. Ik ben hier nog steeds heel blij om. Na mijn studies startte mijn eerste interim hier op school, om dan na een 8-tal jaar interimopdrachten terug naar mijn veilige haven terug te keren. De Sint-Vincentiusschool is immers de school waar ik zelf groot ben geworden.
Wat ik zo leuk vind aan het lesgeven is dat ik elke ochtend opgewacht word door 20 kleine schatten waar ik de hele dag creatief mee bezig kan zijn en dingen kan bijbrengen. Ook het contact met collega’s, ouders en andere mensen vind ik leuk en verrijkend.
Wat ik met de kinderen wil bereiken in mijn klas is vooral dat ze zich goed voelen, graag naar school komen, leren omgaan met elkaar en zich afspraken kunnen houden. Ook vind ik het belangrijk dat ze zelfstandig zijn en elkaar leren helpen. En natuurlijk wil ik dat ze zich kunnen uitleven, creatief kunnen zijn, lachen, zingen en dansen, spelen, … kortom, gelukkig kunnen zijn!
Ik hoop dat ik hier nog lang mag werken en nog veel kinderen gelukkig mag maken. Groetjes, juf Sofie.